Forumplein

Conversie is het doel van commerciële websites

Home  >>  Webdesign en Webdevelopment  >>  Conversie is het doel van commerciële websites

Conversie is een veelgebruikt term met diverse betekenissen. Bij de content van internetmarketing komt het er op neer dat men probeert om de klant over te halen, dus om te zetten tot het kopen of opvragen van een product of dienst. Conversie wordt daarom vaak uitgedrukt als een getal. Het percentage van al uw bezoekers die daadwerkelijk gebruik maken van uw site in de zin dat ze er geld aan gaan uitbesteden. Conversie is daarom nodig voor bedrijven die een product in een webwinkel verkopen, maar ook voor goede doelen die u vragen om een donatie. Denk tevens aan diensten zoals het aanvragen van een ESTA of de vaccinatie als u op vakantie gaat naar een land. Ook daar vindt u concurrentie tussen diverse aanbieders. Hoe zorgt u ervoor dat men uw product kiest, ook al is het vrijwel gelijk aan het product van de concurrent? Uiteraard helpt het als u het in de aanbieding doet of het simpelweg een paar cent goedkoper maakt dan het andere bedrijf. Maar dat is niet altijd voldoende, men wil een stukje beleving. Die beleving is duidelijk zichtbaar in een winkel in de fysieke buitenwereld. Denk aan het interieur en de wijze waarop uw personeel met klanten omgaat. Maar ook online speelt dit een grote rol. Het plaatsen van actieknoppen op uw site, het gebruik van foto’s en van lettertypes, het zijn allemaal zaken die moeten worden onderzocht. En dat is waar wij om de hoek kijken. Want wij van conversie.nl houden ons daarmee bezig.

We helpen u met website optimalisatie en conversie

Klinkt geoptimaliseerde conversie u als muziek in de oren en hebt u onze website al doorgenomen? Dan weet u nu wat we qua conversie voor u kunnen doen. Dit kan tijdens de ontwikkeling van de site, maar het is misschien verstandiger om dit te doen als uw site al een aantal maanden actief is. Soms hebt u nauwelijks klanten. Dan is conversie misschien (nog) niet het antwoord, maar is zoekmachine optimalisatie belangrijker. Ook daar kunnen we u bij helpen. We schrijven bijvoorbeeld SEO teksten en plaatsen backlinks op relevante websites om er voor te zorgen dat uw site hoger in Google terecht komt. Hebt u daarentegen deze optimalisatie op orde maar gaan bezoekers niet tot actie over? Dan is er allicht iets mis met de conversie. Er zijn diverse manieren waarop we de conversie kunnen verbeteren:

  • Een aanname A/B testen,
  • Klanten vragen om feedback te geven, bijvoorbeeld in de vorm van een enquête. We verwerken deze informatie en passen uw site aan.
  • Bij het aanpassen van uw site zullen we obstakels uit de weg nemen die de conversie bemoeilijken.

Misschien vraagt u simpelweg te veel informatie aan de klant, misschien is het betaalproces onhandig en niet meer van deze tijd. Maar ook het kleurgebruik kan al afstotelijk werken. Het is zaak om dit tot op de bodem uit te zoeken want u wilt naast een winstgevend bedrijf ook een winstgevende website.

Laat tijdens het bouwen van uw website de site door ons onderzoeken

Soms is het zelfs verstandiger om bepaalde producten in prijs te verhogen, zeker als u van diverse merken eenzelfde product verkoopt. Koopjesjagers kiezen voor de goedkopere variant terwijl degene met een groter budget voor het duurdere merk kiezen. U zorgt er voor dat u een bredere klandizie aantrekt. U kunt hen ervan overtuigen om lid te worden van de nieuwsbrief of wijs hen op uw sociale media. Dit is de ideale manier om klanten aan u te binden want ook op andere manieren kunt u hen snel op te hoogte houden van veranderingen in uw aanbod. Lees meer..


Comments are closed.